Close Menu
Titlul Zilei
  • Politică
  • Social
  • Economie
  • Internațional
  • Sport
  • Lifestyle
  • Anchete
  • Editorial
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
Titlul Zilei
  • Politică
  • Social
  • Economie
  • Internațional
  • Sport
  • Lifestyle
  • Anchete
  • Editorial
ULTIMA ORĂ
  • Sondaj de opinie AtlasIntel. Nicușor Dan și George Simion, umăr la umăr. Cum se redistribuie voturile din primul tur
  • Record de temperatură la Bâlea Lac. Cât au indicat termometrele + stratul de zăpada
  • Jurnaliști Digi 24, filmați de George Simion fără acordul lor. Candidatul AUR a fugit de dezbaterea cu Nicușor Dan. Reacția CNA
  • Finala Cupei României. Cine arbitrează meciul de la Arad
  • Dinamo – Rapid 0-0. Remiză albă în epilogul etapei a opta din play-off
Titlul Zilei
Editorial

Mentenanța avioanelor de luptă, un moft?

Cezar Osiceanu26/10/2024
Distribuie Facebook Twitter LinkedIn

Piloții fără mecanici în orice aviație ar fi ei, civilă sau militară, ar fi doar niște băieți frumoși, cu geci de piele și ochelari de soare șmecheri, este un dicton ce spune adevărul adevărat!

Pentru ca până ca un pilot militar să se ducă să își pună combinezonul de zbor avionul este pregătit de către mecanici pentru zbor. Aici este partea ascunsă și niciodată prezentată prin filmele de popularizare gen Top Gun. 

Acolo jos la “unsuroși” cum sunt porecliti mecanicii de aviație de orice fel, se petrec atâtea și atâtea. Pentru ca un fabricant de avioane întâi construiește avionul cu tehnicii și apoi pune piloții să îl zboare! 

Tehnicii militari au rolul de a asigura operabilitatea flotelor lor prin respectarea unor procedee și protocoale stricte și au niște ținte clare de atins, ținte bine stabilite. 

Referitor la acest subiect ziariștii de la prestigioasa Aviation Week au prezentat o analiză cel puțin năucitoare a activității de menținere a operabilitatii aviației militare americane 

Astfel aceștia au arătat ca într-unul 

dintre ultimele rapoarte de supraveghere și analiză a activității aviației militare americane se constată ca flotele aeriene tactice de luptă americane nu si-au atins în mare măsură ratele ținta de succes ale misiunilor stabilite în ultimii ani. 

În această situație s-a ajuns în pofida nivelurilor ridicate al cheltuielilor efectuate pentru menținerea tuturor acestor aeronave la nivel maxim de operabilitate.

Se specifică în acest raport faptul ca Biroul de responsabilitate guvernamentală din SUA (GAO), a constatat și comunicat public faptul că cea mai mare parte a aeronavelor din Forțele Aeriene, Marinei și Marinei americane nu au îndeplinit obiectivele de pregătire în perioada 2018-2023, deși, în mod colectiv, serviciile au cheltuit per total 57,2 miliarde de dolari în cheltuieli de operare și întreținere a acestor flote

Mai mult decât atât in mod absolut incredibil GAO prezintă și cazul noii flote a Pentagonului formată din avioanele de vânătoare de generația V, celebrele avioane F-35, care nu și-a îndeplinit niciunul dintre obiectivele de capabilitate pentru misiuni pe parcursul celor șase ani. 

Aceasta flota de F-35 include varianta A a Forțelor Aeriene terestre împreună cu varianta C a Marinei militare. 

Analiza respectivă arată și ca în aceeași perioadă analizată, 2018-2023, flotele de avioane F-18 Super Hornet și Growler ale Marinei nu si-au atins, de asemenea, țintele stabilite la acest capitol în această 

Deasemenea în perioada vizată nici la avioanele aparținând Infanteriei Marine americane, de la F-35 B, F18 Super Hornets și până la AV-6B Harriers nu s-au atins țintele stabilite se arată în raportul GAO. 

Se mai scrie în raportul menționat ca: „Ratele capabilitatii de executare a misiunilor aeronavelor tactice nu au fost atinse în general, influențând negativ îndeplinirea obiectivelor Departamentului de Stat al Apărării în toți acești ani”. 

Oficialii GAO atribuie această situație extrem de negativă cu efect direct asupra campaniilor președințiale, unor numeroși factori interrelaționați și complecși, precum: aeronavele îmbătrânite, provocările de întreținere și problemele de aprovizionare.” 

În anul fiscal 2023, Forțele Aeriene au raportat următoarele rate ale capabilității de operare de 33% pentru F-15C, 54,6% pentru F-15D, 54,7% pentru F-15E, 85,1% pentru F-15EX, 69,3% pentru F- 16C, 51,9% pentru F-22 și 51,9% pentru F-35, conform statisticilor obținute de Aviation Week (datele aferente Marinei și Infanteriei Marine nefiind disponibile) 

Noi credem însă ca aici ar trebui suplimentata lista și cu lipsa acută a personalului calificat, creșterea costurilor cu personalul, întârzierile furnizorilor, grevele personalului civil al giganților militari 

În acest sens situația companiei Boeing pe cale să se spargă ca urmare și a situației costurilor mari de producție în raport cu prețurile mici impuse de către Departamentul Apărării arată o fragilitate crescânda a modului de gândire și realizare a sistemului global de menținere la zi a operabilitatii acestor avioane militare 

Concluziile pe care le veți trage singuri în urma celor mai sus prezentate au rolul de a vă crea o imagine la rece și dincolo de canvasul politic al zilelor noastre bine pictat cu instrumentele tipice războiului hibrid

Citește și:

Ce spune, abia acum, Boeing? 

armata AVIATIE avion cezar osiceanu

Pe aceeași temă

Editorial

Reconstrucția democrației

Andrei Marga11/05/2025
Editorial

Curajul de a alerga maratonul

Andrei Marga03/05/2025
Editorial

Globalismul și suveranismul – noțiuni rău stăpânite

Andrei Marga26/04/2025
CELE MAI CITITE

Clipe de groază în Vancouver! Nouă persoane ucise de un șofer în timpul unui festival

27/04/2025 Internațional

Premierul britanic, somat să-și ceară scuze fiindcă a declarat că “femeile trans sunt femei”

24/04/2025 Europa

Lasconi dă de pâmânt cu Nicușor Dan la dezbaterea electorală: „Ai fi candidatul care ar trece de orice detector de minciuni și nu ar răspunde niciodată”

29/04/2025 Alegeri
ULTIMA ORĂ
Alegeri

Sondaj de opinie AtlasIntel. Nicușor Dan și George Simion, umăr la umăr. Cum se redistribuie voturile din primul tur

Redacția TZ13/05/2025

Candidatul AUR, George Simion, şi candidatul independent Nicuşor Dan se află la egalitate perfectă, fiecare fiind cotat cu 48,2%, în intenţia de vot pentru turul…

Record de temperatură la Bâlea Lac. Cât au indicat termometrele + stratul de zăpada

13/05/2025

Jurnaliști Digi 24, filmați de George Simion fără acordul lor. Candidatul AUR a fugit de dezbaterea cu Nicușor Dan. Reacția CNA

13/05/2025
Copyright 2024 © TITLUL ZILEI. Toate drepturile rezervate.
  • Contact
  • Redacție

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.