Oci ciornie! Abia acum USA a descoperit ca printre acționarii NIS Novi Sad singurul furnizor de petrol de pe aeroportul din Belgrad se afla și rușii de la Gazprom NEFT (https://ofac.treasury.gov/recent-actions/20250110)
Ca atare companiile aeriene europene care operează la Belgrad și pe alte aeroporturi din Serbia nu au voie să alimenteze cu petrol acolo, deoarece unicul operator este NIS, care este și singura companie din această tara ce posedă cisternele de transport și alimentare a avioanelor.
Serbia se alimenta cu petrol rusesc prin oleoductele din Croația și Ungaria.
Când te cheamă Viktor Orban cel naționalist
Vecina Serbiei, Ungaria, este singura țară membră a UE care a avut și are voie permanent de la instituirea embargoului asupra petrolului și gazelor rusești să le importe, sa le prelucreze și să comercializeze produsele obținute.
Acesta este unul dintre rezultatele lui Viktor Orban în cadrul UE!
Aceasta arată cum se negociază votul țării tale în UE!
Și tot Viktor Orban a înființat luna trecută compania aeriană de stat HUNGARIAN AIRLINES pentru care a semnat scrisoarea de intenție LOI cu americanii de la Boeing pentru achiziția a doar o sută de avioane Boeing 737 MAX !
Să nu uităm ca același Viktor Orban a cumpărat pe banii statului maghiar un avion cargo Airbus 330 pe care l-a dat până acum spre operare gratuită companiei Wizzair, și care va trece la aceeași HUNGARIAN AIRLINES tot cu titlu gratuit!
România educată! Educată prost!
Deși am aflat de curând și oficial direct de la UE ca România este salvatoarea Europei – chestie de la Mircea cel Bătrân, Ștefan cel Mare și Mihai Viteazu tot recunoscută, noi, ca și atunci, nu primim decât vorbe frumoase și goale!
Pentru ca, deși România a devenit cel mai mare producător și exportator european de gaze și petrol, noi suntem concomitent și importatorii propriilor noastre gaze și propriului nostru petrol exportat. Mecanismul este binecunoscut în sensul ca din țară pleacă la Bursa de la Viena hârtiile cu cantitățile extrase la prețul de producție foarte mic, acolo se tranzacționează și România le reimportă dar foarte scump.
În plus TVA-ul pentru produsele exportate pe hârtie, OMV-ul îl cere și îl încasează conform legii, ca doar de aceea este de negăsit contractul original nu-i așa?
Faptul ca România, prin președintele și europarlamentarii ei, nu a cerut niciodată, de la instituirea embargoului, o verificare din partea UE a modului în care se face acest lucru de către Ungaria și care favorizează net operatorul low cost maghiar Wizzair în detrimentul celorlalte companii aeriene, este o altă certitudine dureroasă pentru toți românii, TAROM și alți operatori aerieni români.
Și să nu uităm ca am avut șefia Comisiei de transporturi a UE în întreg mandat de patru ani! Gurile rele spun chiar ca acolo este și cheia noii candidaturi la Președinția Romaniei a lui Crin Antonescu (soțul Adinei Vălean fosta șefă a acestei comisii) dar și a eternității la guvernare a UDMR-ului.
Este mai mult decât evident ca dat fiind un preț preferențial și net mai mic față de petrolul furnizat de exemplu de OMV-PETROM, TAROM și restul operatorilor aerieni români sunt dezavantajați clar în fața Wizzair.
În plus Tarom operează o singură cursă la Budapesta în timp ce Wizzair operează cu peste 200 de avioane Airbus 320/321 curse de pe aeroporturile din Ungaria, în multe dintre acestea folosind petrol de dus-intors (tankering) oferit de statul ungar
Se stinge magia?
De curând americanii au reușit, făcându-i invidioși pe toți alchimiștii lumii, ca prin magia chimiei sa faca combustibil de aviație din apă și gaze! Fabulos nu-i așa? (Pe când va veni și rândul aurului se întreabă toți?)
Doar ca acest nou combustibil este de peste trei ori mai scump decât cel clasic și se produce doar în USA în cantități ce asigură și acolo doar circa 1-2% din necesarul actual.
Deciziile lui Trump, acum instalat oficial în fotoliul de președinte, sunt cu un impact enorm asupra combustibililor de aviație mai ales ca el a spus pa Acordului climatic de la Paris, mașinilor electrice în America, etc etc
În plus Trump a pus nu mana ci piciorul pe gâtul Angliei în materia gazelor și petrolului din Marea Nordului, impunându-i perfidului Albion măsura reducerii taxelor protecționiste englezești asupra exporturilor americane în materie.
Mai mult decât atât eliminarea dolarului din tranzacțiile internaționale cu petrol și gaze ca urmare a politicii lui Soros, Biden și Obama a închis tiparnița de bani a Americii, iar redeschiderea ei nu pare deloc a fi verosimilă
Citește și: